29 iunie 2010

Acneea

Vesnica problema, cand la 20ani totul trebuia sa fie perfect! Nu am o forma severa, am max 10cosuri ce persista si cand se vindeca apar mereu altele, deci e destul de deranjant...si cum vara nu le mai sufoc sub fond de ten, revine si obsesia pentru tenul curat, mai puternica.

Daca ar exista specializare in acnee, as fi candidatul perfect.Hai sa punem la zid tot ce am incercat pana acum si rezultatele (un fel de a-mi face socotelile si de a impartasi experienta totodata):

  • Pe cale orala am luat Eritromicina (pe cand aveam 14ani si primul val de acnee vulgara).Intr-o luna de tratament serios +regim alimentar au trecut, fata mi s-a curatat superb; am mai folosit Eritroacnol crema care era groaznic de unsuroasa si era un cosmar sa te dai cu ea ziua. Am incercat ceaiurile naturiste (urzica, papadie, brusture, trei-frati-patati) care probabil au contribuit la curatarea tenului, insa nu stiu exact, pentru ca am folosit tot ceea ce am enumerat mai sus simultan si nu stiu care a avut cel mai mare efect. A si sa nu uit! Am avut o carte despre gandirea pozitiva din care repetam fraze gen "sunt frumoasa si toata lumea ma iubeste, n-am nicio problema":))

  • Toamna trecuta am incercat Doxiciclina tot pe cale orala (si dupa capul meu, nu dupa sfatul medicului), insa dupa o luna in care se imbunatatise relativ starea tenului meu, am facut complicatii la amigdale si rezistenta la un spectru larg de antibiotice. Asa ca am renuntat cu coada-ntre picioare si cosurile au revenit, dragele de ele, fara sa astepte invitatie.

  • La capitolul creme am incercat Skinorenul care nu a facut absolut nimic, ba chiar mi-a ars putin fata la inceput, dupa care am devenit imuna, ca sa zic asa. Acum mi-a prescris dermatologul Isotrexin . N-am ce pierde, asa ca-l incerc, desi nu-mi pun mari sperante in el.

  • Retin-A am incercat tot de capul meu din mai pana acum(deci o luna), insa avand in vedere ca vine vara si ma duc la mare il las pe toamna-iarna-primavara. Rezultatele nu au fost spectaculoase pentru ca nu m-am tinut de tratament, insa am incredere ca da roade, fiind ultimul lucru pe care-l mai pot incerca inainte de a incepe sa risipesc banii pe la cabinete pe sedinte de IPL.

  • Eryfluid si Zineryt nu au scapat nici ele, dar cosurile mele le-au fentat.

  • Din varianta naturista am incercat diverse creme anti-sebum , lotiuni, geluri de spalat anti-povesti de genul asta de pe la plafare fara niciun rezultat. Dupa ce mi-a trecut episodul acneic de la 14ani, am intretinut rezultatul cu sapun de sulf(atat cel romanesc, cat si cel englezesc, Harrogate) si cu masti de argila la pliculet (Aslavital parca). Pielea a fost frumoasa pana la al doilea val, cel de la 18-19ani care continua pana astazi. De atunci, sapunul nu mai are niciun efect si-mi usuca pielea foarte tare, la fel ca si masca cu argila.

  • Am folosit scrub-ul de la Avon, cel din gama pentru adolescenti de la 13ani incoace si nu m-a dezamagit, pentru ca ideea mea de scrub era ceva care sa zgarie pielea, ca s-o simt exfoliata. Uneori foloseam si tarate de grau, iar cand nu aveam, malai (my shame, i know). Ei bine, m-am potolit si am incercat scrub-ul de la Noviderm, din gama Boreade, care s-a dovedit foarte bun, exfoliind bland si eficient, asa cum trebuie de fapt.

  • Am incercat, in prima mea miscare de investitie in dermocosmetice, gama Normaderm de la Vichy. Pe o durata relativ scurta(2-3luni) a fost ok, insa dupa o vreme nu mai dadea niciun rezultat, iar crema devenise doar un hidratant zilnic, asa ca am renuntat la ea si ce mi-a mai ramas am facut donatie unei prietene care avea aceeasi problema si nu avea bugetul necesar pentru rasfat. Si la ea a mers!

  • De la La Roche-Posay am (inca!) doar gelul de spalare Effaclar, luat la oferta (400ml la 40lei ), insa a fost o investitie proasta, pentru ca e mare si trebuie consumat si imi usuca pielea; plus ca dupa clatire simt sebumul inca pe piele. Trebuie sa ma-nvat minte si sa raman fidela produselor care-mi fac bine; si sa ignor ofertele daca n-am testat; asa ca invatati din greselile mele!

  • Singura gama care m-a multumit pana acum(de la gel de spalare la creme si lotiuni) a fost Avene, despre care am scris intr-un post anterior. Insa ea intretine pielea, nu are efecte curative radicale.
  • Ca sa nu mai spun de stilul de viata sanatos: sport (jogging si aerobic+mers pe jos mult), nema fumat, baut ocazional la petreceri, no junk-food (in fact, occasionally as well:D), fara chipsuri sau bauturi carbogazoase, 2, 2.5l apa zilnic (indiferent de anotimp, cum ma trezesc beau doua cani de apa cu o pofta neinchipuita!). Ma expun la soare doar in vacanta, si atunci la orele bune si in plus, mai am si fps 50!
In concluzie, been there, done that orice ar fi (in afara de Ro-Accutane pe care nici nu intentionez sa-l iau pt ca nu e un caz sever).
Mai nou o sa trec pe Yasmine, poate au mai mult efect decat Laurina. O sa fac si o ecografie, poate oi avea chisturi pe ovare(insa n-am dureri, totul e perfect down there). Daca ma supar rau, inrerup AC si fac analize hormonale; si daca si astea sunt bune, o sa arunc banii pe IPL. Si daca nici asa nu merge, imi bag picioarele si ma impac cu ideea:)) Ca tot trebuie sa ma consolez singura.

14 comentarii:

  1. Hei,

    Astazi ti-am descoperit blogul, e foarte interesant. Vroiam sa iti impartasesc un pic din experienta surorii mele. Ea are la fel acnee severa. Dupa ce a incercat medicamente, retin-a, zineryt, fara mare succes, a facut un tratament, un fel de peeling chimic. Se pare ca dintre toate tratamentele care exista, acesta ar fi cel mai eficient. Problema ei majora nu era numai acneea, ci mai ales cicatricile.
    Operatia e la fel de ingrozitoare precum se spune, dar rezultatul e pe masura. Tenul e mult mai uniform si s-a mentinut asa si la un an si jumatate, iar timp de 9-10 luni, tenul ei nu mai era gras deloc, nu lucea pana seara.
    Asa ca daca te decizi pana la urma pentru un astfel de tratament, sfatul meu ar fi sa apelezi la unul de acest tip. E cam scump (650 Euro acum 1 an si ceva), dar se merita.

    Sper ca ti-am fost de folos,
    C.

    RăspundețiȘtergere
  2. multumesc mult de tot pentru sfat:)luasem in considerare si asta, insa ma impiedica inca lipsa fondurilor...inca n-am un job:D

    RăspundețiȘtergere
  3. Din ce ai scris tu aici, ai facut multe greseli. Skinoren si Zyneryt nu trebuie aplicate dupa auzite. Unul e bazic, celalalt e acid. Deci unul dintre ele ti-a agravat problema. Iar antibioticele nu se iau asa, pentru tratamentul acneei. Este o mare si grava greseala.
    Ai incercat vad sa iti usuci fata, sa nu mai secrete sebum, dar de fapt ai fortat-o sa secrete si mai mult probabil printr-un tratament intensiv cu argila, sapun cu sulf si scrub.

    Iti sugerez, daca nu ai alergie la medicamentele de mai jos, sa incerci intr-o lingurita de apa sa pui 2 aspirine si 1-2 pastilute de antibiotic, fie el slab (de ex Sumetrolim), fie mai puternic, insa nu exagera. Peste pasta asta, pune cateva picaturi de crema de fata, sa devina aplicabila. Aplica pe fata pasta obtinuta cand se dizolva in apa, repeta de MAXIM 2 ori pe saptamana si dupa asta aplica o crema pe baza de apa, de ex crema matifianta cu bambus de la elmiplant. Tratamentul este de lunga durata. Daca te expui la soare dupa masca cu aspirina, ai grija sa porti spf.
    Renunta la scrubuire excesiva, si fa doar o usoara abraziune, cu un burete pentru fata sau un scrub fin. Aplica rar argila.

    Si cel mai important, renunta la tratamentele care promit luna si pamantul.

    Schimba anticonceptionalele DOAR daca ti s-a recomandat de medic, DUPA niste analize de sange care sa determine cantitatea de hormoni de care ai nevoie. Stii bine ca AC au diferite cantitati de hormoni si de aceea nu se iau decat dupa analizele de sange.

    PS: peelingul chimic este groaznic si pielea devine mult mai sensibila, si deci nu este recomandat decat in cazuri extra-extra-chinuitoare.

    RăspundețiȘtergere
  4. Of,si eu am testat tot ce se poate,de la creme si unguente la anticonceptionale si tratament cosmetic....am vazut acnee vulgara disparuta ca prin minune,si fara semne notabile,iar eu ma lupt de atatia ani cu luciul,cativa pori mariti in zona de langa nas,si ceva puncte albe in piele.Aparent banala problema,dar uite ca-i mai greu de rezolvat decat cazurile grave.
    Nu pot sa imi dau seama de ce naiba nu scap de ele,am avut intr-adevar chisturi dar de 3 ani nu mi-au mai aparut.Ma gandesc la microdermoabraziune ca ultima solutie.
    Cateodata chiar nu exista o cauza anume sau o solutie,gandeste-te la Elena Basescu.Oare chiar nu are bani si variante suficiente la dispozitie sa scape de tenul acneic?Pur si simplu nu ii dispare,sunt convinsa ca a facut tot ce era omeneste posibil.Daca mi-as recapata tenul perfect nu as mai pune gram de pudra sau fond de ten,le urasc.

    RăspundețiȘtergere
  5. Salut MooNy, multumesc de comment si de vizita pe blog :)
    Absolut toate tratamentele(in afara de cele naturiste si retin-a pe care il continui doar o data pe sapt pt exfoliere usoara si doxiciclina cu care am regretat), cremele si antibiotice sunt luate NUMAI la recomandarea dermatologilor, dupa 'nspe mii de analize. De asemenea n-au fost folosite concomitent .
    Sapunul cu sulf nu-mi usca fata si-mi tinuse cosurile in frau vreo 2ani, dupa care BOOM, n-a mai mers. Acum folosesc un scrub mild de la Noviderm, iar argila tot o data pe saptamana, cand simt pielea grasa (sapt asta am sarit peste pt ca s-a uscat putin).

    Anticonceptionalele si ele au fost schimbate la sfatul ginecologului, dupa analize. De ce crezi ca sunt atat de satula de toate? le-am facut ca la carte...
    Oricum de peeling chimic n-am inca bani, o sa ma apuc sa strang pentru Lumina intens pulsata...oricum vad ca mi s-a curatat tenul de la Yasmine destul de frumos...sa speram ca tine...
    Si iti multumesc mult pt sfatul cu aspirina, o sa-l pun in practica atunci cand isi revine tenul nitelus.

    RăspundețiȘtergere
  6. Ramona, nu stiu cat de eficienta e microdermoabraziunea...ca tot sapa si exfoliaza...eu ma gandesc serios la lumina pulsata..un fel de laser care nu-ti sensibilizeaza atat de tare pielea (cred). Cand o sa strang bani o sa aflu si detalii sa le impartasesc!
    O sa revin o perioada la ceaiuri de urizca&co si pt par, si pt piele, atat intern, cat si extern, ca tot vine toamna si am nevoie de intariri..

    RăspundețiȘtergere
  7. IPL costa cam 3000 de euro pentru acneea grava. Si eu, cu tot cu job, nu mi-l permit.
    Ai incercat tot ce am incercat si eu si as mai adauga sute de produse, tratamente si pastile, dar deja mi se face rau la gandul ca, cu banii aruncati pe ele, puteam sa-mi fac tratamentul cu IPL linistita.
    Asta e, n-am de unde sa scot 3000 de euro, asa, dintr-o data.

    RăspundețiȘtergere
  8. Buna!Si eu am avut probleme mari cu acneea.Aceeasi poveste ca si a ta,n-are rost sa detaliez.Salvarea mea a fost o crema-gel(la inceput eram sceptica,gen:hai sa o incerc si p-asta)care m-a scapat de acnee,in sensul ca nu mai sunt nevoita sa folosesc fond de ten(folosesc uneori pudra din cauza semnelor ramase si a porilor dilatati),am tenul curat si nu-mi apare din senin vreun cos mare si dureros.Daca doresti,iti pot oferi mai multe detalii.

    RăspundețiȘtergere
  9. @Ino: Multumesc pentru comment...si da, mi-ai starnit curiozitatea, asa ca mi-ar placea sa aud detaliile :)

    @Vyio: 3000Euro sunt o suma enorma :| Poate s-o mai ieftini...iti tin pumnii ca sa reusesti, oricum cred ca problemele mele sunt nesemnificative in comparatie cu ale tale...

    RăspundețiȘtergere
  10. Vreau si eu detalii despre crema-gel despre care a scris Ino :D

    RăspundețiȘtergere
  11. Aseara ti-am descoperit blogul dintr-o greseala iar de atunci ti-am citit articolele intruna, pana am ajuns la acesta. este incredibil cat de mult ma regasesc in povestea ta cu acneea. la fel am patit si eu...prima parte am avut-o intre 12-15 ani..apoi tenul a fost ca de portelan.. aproape de 19 ani mi-a revenit din nou pana in prezent..nu pot sa inteleg nici acum ( la 21 ) care a fost motivul avand in vedere ca nu imi schimbasem stilul de viata. probabil transformarile suferite de corpul meu. am incercat de capul meu aproape tot ce ai enumerat tu inafara de tratamentele cu pastile. schimbari clare n-am vazut decat dupa argila aplicata cu sfintenie si 3 luni de zynerit.insa dupa ce am oprit zyneritul au reaparut iar la a 2-a sesiune de zynerit..au aparut si mai mult..deci nu m-a ajutat absolut deloc. am avut lotiuni si creme cu spf 50-60..insa degeaba..gama normaderm nu a reusit decat sa imi usuce pielea si sa mi-o stranga..iar medicii dermatologi..aici e alta mancare de peste..am fost la diferiti..insa fiecare se batea cap in cap cu ce spunea celalalt. acum sunt din nou in cautarea unui medic dermatolog bun ( in bucuresti ). cosuri nu am multe.intre 8-12..cateodata dimineata ma trezesc cu tenul curat..altadata rosie ca focul..incerc sa nu fac mare valva din asta..dar ma gandesc ca am trecut de perioada pubertatii demult si deja merg pe 22 iar tenul meu inca arata ca la 15:(...so inteleg perfect de ce esti in permanenta in cautarea tratamentului perfect.

    RăspundețiȘtergere
  12. buna, katya, si multumesc pentru descoperirea blogului (pe care de altfel nu mai am timp sa scriu).
    Momentan nu mai am probleme cu acneea, se pare ca 4luni de Diane 35 au potolit-o...si pana la urma am descoperit reteta ideala: o ingrijire atenta -inca folosesc intreaga gama Avene-, un meniu cat se poate de sanatos, sport si fara stres.
    Nici eu n-am fost multumita de dermatologii la care am ajuns, insa m-am obisnuit cu gandul ca acneea nu este ca o raceala ce trece, ci trebuie sa te lupti cu ea mult timp...si eu am 21ani si sunt nemultumita de cum arata tenul meu fara fdt...cu multe puncte negre si pori inchisi...

    cauta pe blog reteta unui tratament local, este o solutie foarte buna facuta de farmacista si care, aplicata seara pe zona afectata, curata bine pana a 2a zi dimineata. Iti mai recomand o crema keratolitica gen effaklar k sau cleanance k, fac minuni pe termen lung...
    In rest, sa auzim de bine!

    (Momentan sunt pe tratament naturist, cu argila si ceaiuri de urzica/ brusture).

    RăspundețiȘtergere
  13. Am luat reteta pentru tratament. dupa ce o voi folosi in jur de 2-3 sapt. o sa revin cu un raspuns pt a-ti spune daca a functionat:)

    Bafta la licenta..imi inchipui prin ce stres trebuie sa treci..mult succes!

    RăspundețiȘtergere
  14. atunci mult succes, trebuie sa functioneze; daca nu, capul sus (oricum ceilalti observa mult mai putine defecte decat observam noi dimineata, in oglinda!)

    multumesc pt bafta, esti o draguta>:D< este un stres imens licenta, insa mai scriu si la Prevention, si asta-mi mananca mult timp; voi reveni eu candva la blog...

    RăspundețiȘtergere

Related Posts with Thumbnails