2 iulie 2010

Picioare frumoase

Este un capitol care ne preocupa foarte mult, mai ales cand apare soarele si stim ca nu le mai putem ascunde sub pantaloni (in plus, mi se pare total antifeminin si un chin imens sa porti blugi vara!).
Asa ca iata cateva chestii bune pentru tine si picioarele tale:

  1. Fa miscare! Nu e nimic nou, dar multe dintre noi vrem picioare tonifiate fara sa le lucram. Ei bine, nu se intampla minuni de la sine, asa ca puneti mana (si picioarele) la treaba facand jogging (fara scuze, toate avem un parc prin apropiere), dansand (asa e mai la indemana si nu iti trebuie coregrafie) sau mergand cu bicicleta (daca vrei sa fii si eco in acelasi timp). Cele mai norocoase pot incerca inotul, considerat cel mai sanatos sport pentru ca lucreaza fiecare particica a corpului intr-un mod armonios.
  2. Evita sedentarismul! Are legatura cu nr1, insa se refera si la activitatea statica de la birou pe care n-o putem ocoli de cele mai multe ori. Asa ca pe sub birou (nu te vede nimeni!) intinde-ti gambele, fa miscari circulare cu laba piciorului si, cel mai important, incearca sa ai o linie a corpului cat mai dreapta, evitand unghiurile ascutite dintre gambe si coapse. Mai simplu, sprijina-te de spatar si intinde-ti picioarele sub birou in loc sa le tii perpendicular pe podea. Asta va facilita circulatia sangelui, la fel ca si evitarea posturii "picioare incrucisate". Rezerva postura momentelor in care chiar esti silita de imprejurari si trebuie sa arati ca o doamna :)
  3. Trebuie sa evitam tocurile prea inalte, se stiu deja motivele; daca esti addicted, incearca totusi talpa ortopedica si poarta pernite de silicon in zonele in care impactul cu solul este foarte mare la pasire.
  4. E preferabil sa evitam si imbracamintea/ incaltamintea prea stramta, pentru ca si ele ingreuneaza fluxul sanguin.
  5. Ceea ce ma deranjeaza si pe mine *sigh* este ca trebuie sa evitam expunerea prelungita la soare, care agraveaza varicele si fragilitatea capilara. Ca sa impacam placerea cu datoria (de a fi sanatoase) trebuie sa avem in permanenta crema solara cu spf ridicat si sa nu stam la soare intre orele 11-16.
  6. Tot pentru ca dilata vasele de sange, trebuie sa evitam baile fierbinti ori saunele, preferand o temperatura potrivita a apei si terminand dusul cu 2-3minute de jeturi reci ca gheata pe gambe.
  7. Un sfat foarte bun dar destul de greu de pus in practica este de a aseza picioarele pe o perna inalta atunci cand stam in pat/dormim, pentru a asigura o buna circulatie la nivel periferic.
  8. Constipatia nu este buna pentru nimic, asa ca trebuie evitata cu un motiv in plus; pentru asta trebuie sa bem cel putin 2, 2.5l de apa pe zi si sa mancam multe fructe, legume si sa ne asiguram doza zilnica de fibre.
  9. Anticonceptionalele pot agrava probleme gen capilare fragile sau da nastere altora (gen tromboze, in cel mai rau caz). Asa ca trebuie monitorizata frecvent starea de sanatate daca nu renuntati la ele.
  10. Un element important: ingrijirea propriu-zisa. Foloseste o crema in ton cu nevoile tale si pastreaza-le hidratate pana la varfurile degetelor!
  11. Vechiul remediu in caz de fragilitate capilara, care afecteaza multe femei: 3comprimate de Tarosin pe zi (luat cu regularitate, cateva luni la rand) fac minuni!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts with Thumbnails