28 septembrie 2010

DIY: Scrub cu zahar brun

Din seria: "Hai sa nu mai aruncam banii pe chestii inutile", lista lansata de Adela si Clara, va impartasesc si eu un secret (poate nu mai e demult un secret) in ceea ce priveste exfolierea mecanica, sau, pe scurt, scrubul.

Cred ca stim cu toate ce este, si suntem constiente de faptul ca este un pas important in ingrijirea pielii; nu numai pentru ten, dar si pentru pielea corpului, si chiar si pentru buze.
In felul asta scapi de celulele moarte, dezvalui o piele mai fina si o pregatesti pentru ca pasul urmator-hidratarea- sa aiba un efect mult mai intens.

Femeile dau multi bani pentru scruburi deja preparate, aranjate in cutii sau tuburi, colorate si pretentioase, cu nume sonore sau nu neaparat;de corp si de fata deopotriva, sau pe o inventie total inutila(dupa parerea mea), cel de buze.

Desigur, e nevoie de exfoliere, insa va propun o varianta 3in 1, si mai ieftina, si bio in acelasi timp: zaharul brun. Ca sa nu ma arunc in vorbaraie inutila (si pentru ca nici eu nu stiu multe, ci doar ca l-am adoptat in mancare de cativa ani la initiativa mamei), va spun doar ca zaharul bun este inzecit mai bun decat cel normal, pentru ca este nerafinat (deci mult mai natural). Restul va spune Google (de unde am luat si poza).

Pe scurt , eu procedez in felul urmator:
  • cand simt nevoia de o revigorare a pielii corpului, o spal ca de obicei, cu gel de dus/sapun pana face spuma, apoi peste spuma arunc o mana de zahar si frec energic timp de cateva minute, insistand in zona abdomenului, coapselor,calcaielor, coatelor si genunchilor; dupa care ma clatesc si continui programul de cremuire ca de obicei.
  • pentru ten urmez acelasi pas (tot dupa ce face gelul spuma);
  • pentru buze-le umezesc si le frec putin cu zahar, dupa care clatesc; o varianta mai putin complicata ar fi sa frecati usor peste buze cu periuta de dinti, are un efect chiar mai accentuat.
 Niciodata n-am fost multumita de vreun scrub (pentru corp, cel putin); mereu mi s-au parut un amestec neinspirat de crema si particule atat de fine incat nu le simti. Ori eu vreau sa simt si sa vad efectul unuia.
Pana de curand, faceam treaba asta cu malaiul, insa recunosc ca-mi place mai mult cu zahar; efectul nu este foarte diferit; am renuntat pana si la clasica manusa de masaj.

Daca vi se pare prea costisitor, nu cred ca zaharul alb va va intoxica pielea :)

3 comentarii:

  1. Este o idee foarte buna scrubul facut in casa. Eu folosesc pentru exfoliere cafeaua macinata (se poate folosi si zatul de cafea). Efectul este asemanator cu al zaharului, dar in plus cafeaua cica ar avea efect anticelulitic. Si inca un plus - pielea va mirosi divin a cafea :)

    RăspundețiȘtergere
  2. bun post! eu folosesc malai si mi se pare foarte ok.. dar am senzatia ca zaharul lasa pielea mai dulce :)) glumesc! :)
    si la cat mai multe postari in genul asta! :)

    RăspundețiȘtergere
  3. @ Clarra: Stiu si eu faza cu cafeaua, insa nu mi se pare la fel de puternica ;)) am un fix cu asta, imi place sa vad pielea putin rosie dupa, semn ca am starnit circulatia pe-acolo:P

    @Miuri: thanks sweetie :*
    Mie a ajuns sa-mi placa mai mult zaharul, inclusiv mirosul...plus ca nu mai fac dezastru-n baie si pe tevi:))

    RăspundețiȘtergere

Related Posts with Thumbnails