15 septembrie 2010

Lotiune anti-acnee

Am gasit reteta pe care mi-a prescris-o ultimul dermatolog, una destul de buna, mai buna decat precedentele. Asadar, chestia asta se poate prepara in orice farmacie, iar pe mine m-a costat 30lei (numai Nizoralul costa 20):

  • sulf precipitat 3gr
  • nizoral 10tablete
  • eritromicina baza 2gr
  • acid salicilic o.5gr
  • talc si oxid de zinc 30gr
  • glicerina 20gr
  • apa distilata 120ml
Mi-a facut o impresie buna din prima pt ca nu contine alcool (o farmacista priceputa imi preparase mai demult ceva cu alcool de am naparlit mai rau ca un sarpe si mi-am revenit cu greu si cu mult Apidermin), iar Nizoralul este antifungic si impiedica monstruletii sa-si imprastie puii de bacterie pe restul fetei. Glicerina salveaza situatia, hidratand ceea ce usuca acidul salicilic si sulful; iar eritromicina aplicata local face minuni.

Iese o chestie bifazica, ce trebuie agitata inainte de aplicare (care se face seara cu un tampon de vata demachiant). Pentru ca am inceput-o odata cu Yasmine, nu stiu care este responsabila de curatarea tenului meu, insa banuiesc ca fiecare si-a facut treaba.
Daca aveti probleme cu acneea (nu cazuri grave) si pe iubitii vostri nu-i deranjeaza ca mergeti seara la culcare aratand ca fantomele (talcul ramane alb pana dimineata!), va sfatuiesc sa incercati :)

De asemenea, daca mai aveti alte idei/ sfaturi, sunteti binevenite sa le impartasiti!

4 comentarii:

  1. pentru preparare ti-a trebuit reteta eliberata de medic?:d

    RăspundețiȘtergere
  2. pai...mi-a dat-o medicul, cu tot cu stampila, pt ca am fost la consultatie; insa banuiesc ca te poti duce cu o hartiuta...n-ar trebui sa fie probleme, decat daca sunt afurisite farmacistele...

    RăspundețiȘtergere
  3. Numai sa nu dezvolte pielea imunitate la eritromicina,asa cum se intampla cu zynerit de exemplu...la zynerit,care deasemenea are la baza eritromicina,recomandarea era cam de 2 luni.

    RăspundețiȘtergere
  4. eu stiu ca la zynerit recomandarea era de 2luni (de fapt 1luna), pt ca scadea eficienta amestecului..expira, sa zicem. Mai bun este eryfluid, tot cu eritromicina, care se poate folosi in 4luni de la desfacere. Si costa pana in 10lei.
    Nu stiu cum e treaba cu imunitatea la nivelul pielii, deocamdata inca functioneaza (o folosesc din iunie aproape in fiecare seara), doar pe cale orala am capatat imunitate...

    RăspundețiȘtergere

Related Posts with Thumbnails