27 septembrie 2010

Sapun cu miere Galador


Tocmai cand ma pregateam sa ma declar fan inversunat Bourjois la capitolul de geluri de dus, pozitia mi-a fost schimbata radical de un sapunel.
Cate dintre voi n-ati auzit de Galador? E o legenda vie in materie de sapunuri naturale, dinainte ca trendul sa se raspandeasca si sa apara nume noi.

(imi cer scuze pentru poze, sunt facute cu telefonul...insa n-am aparatul la mine momentan, si le prefer pe ale mele decat pe cele luate de pe net)

Eu una caut de-un an implinit sapunurile astea prin toate plafarurile din Bucuresti, si abia saptamana trecuta am avut noroc sa le gasesc la naturaplant; n-am vrut sa comand online direct din Sibiu pentru ca era limita de minim 5sapunuri la o comanda si nu stiam cum sunt.
Asadar, mi-am luat un sapun cu miere si samponul solid, despre care voi vorbi in cateva saptamani, dupa ce vad cum reactioneaza parul meu la el.

Sapunul a costat 17lei, iar gramajul este fix, de 100gr.
L-am taiat in 4bucatele (in caz ca nu stiati, va sfatuiesc sa faceti si voi asa pt ca in felul acesta nu se mai risipeste mult continut; se pot taia si 3bucati, dupa cum considerati), una i-am dat-o mamei, una bunicii si pe celelalte 2le-am pastrat eu. Dupa o saptamana si jumatate, timp in care m-am spalat zilnic cu el, seara, abia s-a redus la jumatate din bucatica initiala. Deci se consuma destul de greu, cu toate ca face multa spuma parfumata.

Mirosul...nu mai are sens sa va spun...nu este puternic, insa pentru mine bate toate aromele de la Bourjois (si sunt curioasa daca sapunurile din gama OK miros mai puternic).
Este un miros delicat, dar care din pacate nu persista dupa clatire. Oricum nici gelurile de dus nu prea persista...cu exceptia celui cu ulei de masline de la Palmolive(din cate am incercat pana acum).

Nu mi-a uscat nici un milimetru patrat de piele, asa ca a trecut testul cu brio, minus partea cu mirosul persistent. Ma asteptam sa fie o minune sapunul Galador, insa niciun produs nu face mai mult de-atat; oricum pentru mine este o revelatie.

Am gasit acum ceva pe site-ul Galador care mi-ar putea schimba parerea despre mirosuri:
Ar mai fi ceva de adăugat: de la descoperirea aromelor sintetice - obţinute şi comercializate la preţuri foarte mici - consumatorii au fost obişnuiţi că săpunurile trebuie, obligatoriu, să emane o aromă plăcută şi puternică. Până aici, nimic rău. Numai că aromele sintetice, chiar dacă n-ar fi dăunătoare, nu pot avea efect terapeutic asupra persoanelor care le folosesc. Aromaterapie se poate face numai cu arome naturale pure. Săpunurile Galador, în marea lor majoritate, conţin numai arome naturale, mai mult sau mai puţin puternice (fiecare tip are o anume intensitate). Şi pentru că acestea se usucă în curenţi de aer timp de şase săptămâni, iar viteza de evaporare a uleiurilor naturale este foarte mare, se poate întâmpla ca la un anume săpun să nu găsiţi un miros prea puternic înainte de prima utilizare, însă beneficiile oferite de uleiurile esenţiale sunt în interiorul săpunului şi se poate observa că la utilizare mirosurile reînvie.

Sa va povestesc un pic si despre ingrediente...sau mai bine sa las cuvintele deja scrise:
"Uleiuri naturale presate la rece (cocos, masline, germeni de porumb), miere, ceara de albine si uleiuri naturale esentiale (eucalipt, fenicul). "

Iata cateva din avantajele sapunurilor Galador:
  • au ca ingredient de baza uleiuri vegetale naturale;
  • inainte de a fi amestecata, soda este dizolvata intr-o infuzie de ceai verde sau alte plante, legume sau citrice;
  • amestecul se face la temperatura camerei, fara a afecta proprietatile uleiurilor;
  • uleiurile naturale sunt inglobate dupa procesul de saponificare, astfel acestea raman emulsionabile, actionand pe piele ca si produsul natural separat;
  • sapunurile nu sunt alcaline, fiind apropiate de PH-ul natural al pielii.

Bunica mea se declara multumita, fiind oarecum dezamagita ca sapunul ei de casa nu are succesul acestuia; i-am explicat cum sta treaba cu presatul la rece si cu uleiurile esentiale si-a inteles ce e cu curentul asta ecologic si cu produsele organice.
Adevarul e ca introducerea sampoanelor si sapunurilor (de fapt a tuturor produselor de acest gen) fabricate pe banda rulanta a fost o inventie proasta a capitalismului in multe sensuri; detergentii industriali sunt nocivi, dar nici apa ne-dura nu mai gasesti...

Momentan sunt in testari cu samponul solid, iar pentru asta ma clatesc cu apa de ploaie! Cred ca ma trage iar curentul naturist, si ma bucur :)
Pe lista viitoare se afla sapunul cu galbenele pt mine si cel de catina pt mama (pentru spalarea fetei), cel cu fulgi de ovaz, scortisoara, suc de morcovi, ghimbir si iasomnie pt corp. Dupa ce le termin pe toate, le iau de la capat!
Nici nu ma mai gandesc sa mai folosesc geluri de dus vreodata.

Ati incercat sapunurile Galador? Daca este cineva nemultumit sa vorbeasca acum sau sa taca pe vecie :))

Un comentariu:

  1. Ma bucur ca ai descoperit si tu aceste sapunuri. Si mie imi plac mult :)

    RăspundețiȘtergere

Related Posts with Thumbnails